De ŠKODA SUPERB bij AutoArena

ŠKODA presenteert de SUPERB, het topmodel van het merk. Hij doet zijn naam eer aan. Om te beginnen met een scherp en helder design. Daarbij biedt hij nog meer ruimte en comfort dan voorheen. Ook op technologisch gebied is hij dé vaandeldrager van ŠKODA: de nieuwe SUPERB is lichter dan het vorige model en leverbaar met nieuwe Euro 6-motoren, waaronder diverse met 22% bijtelling, zowel handgeschakeld als met DSG versnellingsbak. De SUPERB is er met de nieuwste assistentiesystemen én hij is de eerste rijdende hotspot van ŠKODA. De SUPERB is te bewonderen in de showroom van AutoArena.

Scherp en helder design

De SUPERB is vormgegeven volgens de designlijn van het merk. Hij iets langer en breder dan zijn voorganger. De lengte bedraagt 4,86 m lang (+ 28 mm) en de breedte 1,86 m (+47 mm). De hoogte bleef nagenoeg gelijk met 1,46 m (+6 mm). Vergeleken met zijn voorganger is de wielbasis met maar liefst 80 mm gegroeid tot 2,84 m terwijl de carrosserieoverhang 61 mm korter is dan voorheen. Daarbij is de spoorbreedte voor en achter toegenomen. Uit dit samenspel vloeien krachtige proporties voort. De licht aflopende daklijn en de scherpe lijnvoering maken het ontwerp extra elegant. Ook details als de brede grille, de karakteristieke koplampen en de smalle dak-/deurstijlen dragen daar aan bij. Dat vorm en functie een perfecte twee-eenheid vormen, wordt nog eens onderstreept door de brede en vlakke achterlichten die gebruik maken van LED-technologie. 

D_2015623_T_112733_S15-029jpg.jpg

Ruimte in overvloed 

Mede dankzij de verder gegroeide wielbasis en toegenomen spoorbreedtes is de SUPERB nog ruimer dan zijn voorganger. Voorin is zowel de hoofd- als de armruimte voor bestuurder en passagier met bijna 4 cm toegenomen. Achterin hebben de passagiers een beenruimte van maar liefst 157 mm – bijna twee keer zo veel als directe concurrenten. De hoofdruimte van 980 mm is onovertroffen in dit segment. Ook achterin hebben de inzittenden nu nog meer ruimte voor de armen (+69 mm). De bagageruimte van de SUPERB heeft een inhoud van 625 liter, nog eens 30 liter meer dan zijn voorganger. Met neergeklapte achterbank is een bagageruimte met een inhoud van maar liefst 1.760 liter beschikbaar.

Ook als Businessline

De Active, Ambition en Style kunnen tegen een geringe meerprijs uitgebreid worden met de extra aantrekkelijke Businessline uitvoering. Als Active Businessline krijgt de SUPERB de beschikking over navigatie met 6,5” kleuren touchscreen, Bluetooth, multifunctioneel stuur met radio- en telefoonbediening, mistlampen vóór met cornerfunctie, 16-inch lichtmetalen velgen, Parking Distance Control achter en Climatronic met 2 klimaatzones.

De Ambition Businessline voegt hier nog onder andere Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit, LED dagrijverlichting en 17 inch lichtmetalen velgen ‘ Stratos’ aan toe.

Voor wie het nog uitgebreider wil, is er de Style Businessline, die onder andere is voorzien van volautomatische airconditioning met 3 klimaatzones, de virtual paddle (opent de achterklep elektrisch na een voetbeweging onder de achterbumper), Canton Soundsystem, Navigatie Columbus met 8" kleuren touchscreen en achteruitrijcamera.

Traffic Jam Assist

Park Assist

De nieuwe ŠKODA SUPERB iV

De nieuwe SUPERB iV wordt begin januari 2020 op de Nederlandse markt verwacht. De prijzen en exacte specificaties worden voorafgaand aan de marktintroductie vrijgegeven.

SKODA SUPERB IV

De SUPERB iV is de eerste plug-in hybride van ŠKODA. Hij beschikt over een 1.4 TSI benzinemotor (115 kW/156 pk) die is gekoppeld aan een zestraps DSG-transmissie. Daarnaast heeft hij een 85 kW sterke elektromotor die wordt gevoed door een lithium-ion batterij met een capaciteit van 37 Ah en een energie-inhoud van 13 kWh. Deze batterij is vóór de achteras in de wagenvloer geïntegreerd. De ŠKODA SUPERB iV heeft een systeemvermogen van 160 kW/218 pk en een maximaal koppel van 400 Nm. De elektrische actieradius bedraagt maximaal 55 kilometer volgens de WLTP-norm*. In combinatie met de verbrandingsmotor komt de totale actieradius op 850 kilometer*. De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt minder dan 40 g/km. De ŠKODA SUPERB iV voldoet aan de Euro 6d-TEMP emissienorm.

Dynamiek en efficiency op maat

De ŠKODA SUPERB iV is standaard uitgevoerd met Driving Mode Select. Dat betekent dat bestuurder kan kiezen uit drie rijmodi. In SPORT-modus is het volledige systeemvermogen beschikbaar voor maximale dynamiek. In hybride-modus zorgt slimme elektronica voor een zo efficiënt mogelijk samenspel tussen de elektro- en verbrandingsmotor en de E-Modus is er voor volledig elektrisch rijden. In deze modus zorgt de E-noise soundgenerator voor een speciale sound. Zo horen voetgangers en fietsers de SUPERB iV naderen. Met een wallbox met een capaciteit van 3,6 kW duurt het volledig laden van de accu 3,5 uur. Tijdens de rit zorgen de benzinemotor en recuperatie (energieterugwinning door afremmen) voor extra elektrische actieradius.

Een nieuwe look

Net als de andere SUPERB-uitvoeringen in de reeks heeft ook de SUPERB iV een nieuwe look gekregen. Vooral het front springt in het oog. Zo is de vernieuwde SUPERB het eerste productiemodel van ŠKODA met full-LED Matrix-koplampen. Ook de nieuwe bumpers en luchtinlaten met honingraatstructuur zijn blikvangers. Aan de achterzijde verraadt het iV-logo het bijzondere karakter. De SUPERB iV is standaard uitgevoerd met het multifunctionele Maxi DOT-display. Optioneel is hij leverbaar met een Virtual Cockpit met een 10,25 inch display dat naar eigen inzicht is in te delen. Ongeacht de keuze informeert de SUPERB iV zijn bestuurder over onder meer de laadstatus van de batterij en de resterende elektrische actieradius. De verschillende rijmodi zijn te selecteren via knoppen op de middenconsole. De handige E-Manager-app maakt het mogelijk om voorafgaand aan een rit de batterij te laden en/of de airconditioning in te schakelen. De bestuurder kan bij die laatste zelf bepalen of er dan gebruik wordt gemaakt van stroom van het elektriciteitsnet of van de auto-accu. Nog een praktisch punt: de ŠKODA SUPERB iV Hatchback heeft een bagageruimte met een inhoud van 485 liter (Combi: 510 liter).

Nog betere assistentie

Het arsenaal aan assistentiesystemen wordt voor de nieuwe SUPERB iV opnieuw verder uitgebreid. Zo is de nieuwe plug-in hybride er nu ook met Trailer Assist, dat moeiteloos manoeuvreren met aanhangers mogelijk maakt. Area-View brengt dankzij vier camera’s de ruimte rondom de auto in beeld op het centrale display. Hierdoor worden (in)parkeren en manoeuvreren vergemakkelijkt.

Meer informatie ontvangen van de ŠKODA SUPERB? Kom lang bij AutoArena of neem contact met ons op.

AutoArena financieringsopties

Financier deze ŠKODA SUPERB

€ 35.790,-
8.947,50
€ 26.842,50
17.895,-
Uw maandlasten
€ 389,-

AutoArena prijslijst & brochure

Wij doen ons uiterste best om de actualiteit van de prijzen, uitvoeringen, specificaties en andere informatie te waarborgen. Het is echter onvermijdelijk om alle fouten volledig uit te sluiten. Derhalve kunnen aan deze informatie op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

PDF SUPERB_Sportline_Business_2019.pdf Download
PDF SUPERB_Business_Edition_2019.pdf Download
PDF Brochure_nieuwe_Superb_9.pdf Download
PDF Brochure_accessoire_Superb_12.pdf Download