ŠKODA KODIAQ: ook zijn prijs is beresterk, nu bij AutoArena

  • Vijf motoren, ruime keuze uit transmissies, voor- of vierwielaandrijving
  • Ruimste SUV in zijn klasse

ŠKODA’s eerste grote SUV is de voorbode van een omvangrijk SUV-offensief van het merk. Ruimte is één van de sterke eigenschappen van de KODIAQ, wat zich vertaalt in een ruim opgezet interieur met optioneel plaats voor zeven personen. De bagageruimte is de grootste in deze klasse. Standaard bedraagt de inhoud 720 liter. Dit kan oplopen tot 2.065 liter wanneer de achterbank is neergeklapt.

Aan de top: connectiviteit

Met zijn innovatieve connectiviteitsopties staat de ŠKODA KODIAQ aan de top in zijn segment. De infotainmentelementen zijn gebaseerd op de tweede-generatie van de Modulaire Infotainment Matrix van de Volkswagen Group en bieden tal van functies en interfaces, en vertrouwen op capacitieve touchscreens. De high-end Columbus- en Amundsen-systemen voorzien ook in een Wifi hotspot. Optioneel is er een LTE-module voor het Columbus-systeem, voor een snelle internetverbinding voor mobiele apparaten.

De nieuwe mobiele online diensten van ŠKODA zijn verdeeld in twee categorieën: de Infotainment Online diensten bieden informatie en navigatie, de Care Connect diensten zijn bedoeld voor pech onderweg en noodhulp. De eCall noodhulpknop, die vanaf 2018 voor alle nieuwe auto’s in Europa verplicht is, maakt nu al deel uit van de Care Connect service. Andere online diensten werken via de ŠKODA Connect app op de smartphone.

Ook in het koppelen van de auto met de smartphone zet de ŠKODA KODIAQ een belangrijke stap voorwaarts. SmartLink, met Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM en SmartGate, is optioneel beschikbaar voor het basis infotainmentsysteem Swing. SmartLink is standaard voor de meer geavanceerde systemen. De Phonebox met inductief opladen koppelt de smartphone aan de dakantenne en laadt het toestel slim op.

Kodiaq-_1.jpg

Volop keuze in motoren, transmissies en aandrijving

Vijf motoren – twee TDI’s en drie TSI’s – vormen bij de introductie het motorenaanbod voor de KODIAQ. Ze hebben een inhoud van 1,4 en 2,0 liter, vermogens lopen uiteen van 92 kW/125 pk tot 140 kW/190 pk.
Als benzine zijn er twee 1.5 TSI-benzinemotoren en een 2.0 TSI beschikbaar. De instapversie genereert 92 kW/125 pk en 200 Nm aan trekkracht. De sterkste 1.5-variant noteert 110 kW/150 pk en 250 Newtonmeter. De meest krachtige benzinemotor, de 2.0 TSI, heeft een vermogen van 132 kW/180 pk en een maximumkoppel van 320 Nm.
De 2.0 TDI dieselmotor is beschikbaar in twee versies. De eerste levert 110 kW/150 pk en 340 Nm. De topversie is goed voor 140 kW/190 pk en 400 Nm.

De ŠKODA KODIAQ is, afhankelijk van de gekozen motor, beschikbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een 6- of 7-traps DSG-transmissie. Het vierwielaandrijfsysteem met elektronische aansturing is leverbaar op alle motoren met uitzondering van de 1.5 TSI 92 kW.

Op smaak

Al dan niet standaard of optioneel levert ŠKODA een uitgebreid aanbod aan geavanceerde rijassistentiesystemen voor de KODIAQ. Voorbeelden zijn Trailer Assist, Area View, Front Assist inclusief City Emergency Brake, Adaptive Cruise Control (ACC) en Blind Spot Detection. Daarnaast is er een ruime keuze uit infotainment- en connectiviteitssystemen, en biedt de uitgebreide optielijst ruimschoots de gelegenheid om de ŠKODA KODIAQ geheel naar eigen wens verder op smaak te brengen.

KODIAQ SPORTLINE

Met de KODIAQ SPORTLINE presenteert ŠKODA na de robuuste SCOUT nu ook een extra elegante en sportieve variant van de nieuwe grote SUV. Het uiterlijk en interieur worden gekenmerkt door sportieve features die speciaal voor deze uitvoering zijn ontworpen. De ŠKODA KODIAQ SPORTLINE debuteert in maart tijdens de Autosalon van Genève.

Zoals de naam al doet vermoeden benadrukt de KODIAQ SPORTLINE de wendbaarheid en sportiviteit van de grote SUV van ŠKODA. Die sportiviteit combineert hij met de natuurlijke veelzijdigheid van de KODIAQ. Met een lengte van 4,70 meter biedt de KODIAQ plaats aan maximaal zeven inzittenden en heeft hij de grootste interieur- en bagageruimte in deze klasse.

Zwarte designaccenten onderstrepen dynamische uitstraling

Zwarte carrosserieaccenten zetten de sportieve inborst van de ŠKODA KODIAQ extra aan. Voorbeelden zijn de radiatorgrille, dakrailing, buitenspiegelbehuizing en raamlijsten. De zijramen achter en achterruit zijn donker getint (Sunset). De achterzijde is verder voorzien van een smalle, zilverkleurige sierstrip onder de bumper. En profil is de dorpelbescherming van de SPORTLINE in carrosseriekleur uitgevoerd. Grootste blikvangers zijn daar bovendien de nieuw ontworpen 19 inch lichtmetalen velgen; optioneel zijn 20 inch exemplaren beschikbaar. Afsluitend draagt de SPORTLINE een bescheiden embleem met modelaanduiding op de voorste spatschermen.

SPORTLINE-uitrusting

De KODIAQ SPORTLINE heeft de Ambition-uitvoering als vertrekpunt. Aanvullend krijgt hij standaard sportstoelen (elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie voor de bestuurder) met Alcantara-bekleding en zilverkleurige stiksels. Verder wordt het sportieve karakter gehighlight door het multifunctionele stuurwiel, dat net als de versnellingspook met leer is afgewerkt, en de aluminium pedalen. Het dashboard met sportief gestylde klokken geeft tevens de G-krachten, turbodruk, het actuele vermogen en de temperatuur van de motorolie en koelvloeistof weer.

skoda-kodiaq_18.jpg

Standaard met vierwielaandrijving

De KODIAQ SPORTLINE krijgt standaard vierwielaandrijving mee. Het systeem werkt snel en intelligent, waarbij de elektronische aansturing continu het optimale koppel voor de achteras berekent. Onder normale omstandigheden, en vooral bij een lichte belasting en in de vrijloopstand, stuurt de lamellenkoppeling de aandrijfkracht voor zo zuinig mogelijke prestaties voornamelijk naar de voorwielen.

Rijdynamiek

Optioneel voorziet ŠKODA de KODIAQ SPORTLINE van Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC). Elektronisch gestuurde dempers bieden de bestuurder keuze uit drie standen: Comfort, Normal en Sport. De vierwielaandrijving garandeert optimale veiligheid en grip, wat vooral merkbaar is bij het trekken van een aanhanger. Tegelijkertijd maakt deze technologie de grote, sportieve SUV ook bij uitstek geschikt voor het rijden op onverhard. Met een grondspeling van 194 mm weet hij zelfs eenvoudig raad met forse hobbels. Hij heeft een overloophoek van 19,7 graden; de aanloop- en naloophoek bedragen respectievelijk 22,0 en 23,1 graden dankzij de korte overhangen.

Meer weten over de nieuwe Kodiaq? Neem dan contact op met AutoArena!

**) Op basis van 40,8% inkomstenbelasting.

ŠKODA zet in op sportiviteit in Parijs met KODIAQ RS

SKODA KODIAQ Scout

  • ŠKODA KODIAQ RS: eerste SUV in het aanbod sportieve RS-modellen
  • SPORTLINE en SCOUT: ŠKODA breidt KAROQ-range verder uit

ŠKODA KAROQ SPORTLINE met 140 kW/190 pk

De ŠKODA KAROQ SPORTLINE is eveneens een sportieve verschijning. In deze uitvoering is hij voor het eerst leverbaar met een 2.0 TSI-motor (140 kW/190 pk). Tal van zwarte details onderstrepen het sportieve uiterlijk. Zwarte sportstoelen met speciale stof en zilverkleurige stiksels versterken dat gevoel vanbinnen. De KAROQ SPORTLINE is er met voor- of vierwielaandrijving en een keuze uit twee benzine- en twee dieselmotoren, met 110 kW/150 pk of 140 kW/190 pk. ŠKODA KAROQ SCOUT: nieuwe avonturier

De ŠKODA KAROQ SCOUT is de nieuwe avontuurlijke variant binnen de KAROQ-range. Dit nieuwe offroadmodel krijgt standaard vierwielaandrijving voor alle motoren en onderscheidt zich door stoere looks. Zilverkleurige kunststofdelen zetten zijn terreinaspiraties visueel aan, aangevuld met verchroomde strips rondom de radiatorgrille en ramen. De wielkasten worden gevuld met 18 of 19 inch wielen. Piano Black accenten, decoratieve sierstrips en nieuwe bekleding voor de stoelen met contraststiksels kenmerken het interieur. Motorisch is er keuze uit twee diesels – met 110 kW/150 pk of 140 kW/190 pk – en een 1.5-liter TSI benzinemotor met 110 kW/150 pk.

De ontwikkeling van ŠKODA AUTO van een conventionele autofabrikant tot een ‘Simply Clever onderneming voor de beste mobiliteitsoplossingen’ is een belangrijk onderdeel van de ŠKODA 2025 Strategy. 

Innovatieve mobiliteitsdiensten

Het alsmaar groter worden autodeelplatform HoppyGo is nu al een van de grootste in Tsjechië. HoppyGo is een flexibele mobiliteitsdienst die via een smartphone app eenvoudig onder handbereik is. Naast de ŠKODA Connect app kunnen ŠKODA-rijders gebruikmaken van ŠKODA Connect Alexa door de Amazon Alexa Voice Service eenvoudige vragen te stellen over hun auto vanuit de luie stoel in de woonkamer. Bijvoorbeeld of de portieren afgesloten zijn en de ramen dicht zitten, hoeveel brandstof er nog resteert en waar de auto is geparkeerd. De integratie van Smart Home biedt ŠKODA-rijders bovendien de mogelijkheid om hun connected huis vanuit de auto te checken. Bijvoorbeeld of de verlichting in de keuken is aangelaten en of de ramen afgesloten zijn.

SKODA KODIAQ RS Interieur

SKODA KODIAQ RS Interieur

AutoArena financieringsopties

Financier deze ŠKODA KODIAQ

€ 38.890,-
9.722,50
€ 29.167,50
19.445,-
Uw maandlasten
€ 423,-

AutoArena prijslijst & brochure

Wij doen ons uiterste best om de actualiteit van de prijzen, uitvoeringen, specificaties en andere informatie te waarborgen. Het is echter onvermijdelijk om alle fouten volledig uit te sluiten. Derhalve kunnen aan deze informatie op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

PDF Prijslijst_KODIAQ_Business_vanaf_1_januari_2019.pdf Download
PDF Brochure_KODIAQ_4.pdf Download
PDF Kodiaq_Business_Edition_2019.pdf Download
PDF Brochure_Kodiaq_Sportline.pdf Download
PDF Brochure_Kodiaq_Scout.pdf Download
PDF Brochure_Kodiaq_RS.pdf Download
PDF SKO1700-02_Leaflets_WLTP_-_KODIAQ_Limited_Business_Edition.pdf Download