De nieuwe Audi Q7. Robuust en sportief bij AutoArena, de Audi dealer in Noord-Limburg!

Nieuwe maatstaven in zijn segment

Met een gewicht van 1.995 kg voor de versie met de 3.0 TDI is de nieuwe Q7 de lichtste auto in zijn segment – de gewichtsverlaging ten opzichte van het vorige model bedraagt 325 kg. Het koetswerk en het onderstel zijn zeer licht door een slimme materialenmix. Het onderstel is compleet nieuw. Het biedt een mooie combinatie van comfort en de voor Audi typische sportieve dynamiek. Mede door het sterk verlaagde gewicht zijn de nieuwe modellen aanzienlijk zuiniger dan hun voorgangers. Bij de TFSI-modellen bedraagt de winst 28% en bij de TDI-modellen 23%. De Q7 3.0 TDI (220 kW/272 pk) sprint in 6,3 s van 0-100 km/u. Zijn gemiddelde verbruik bedraagt 5,7 l/100 km (CO2: 149 g/km). De Q7 3.0 TFSI (245 kW/333 pk) heeft voor de acceleratie van 0-100 km/u 6,1 s nodig.

Audi SQ7 TDI: ’s werelds eerste auto met elektrisch aangedreven compressor 

Met 320 kW/435 pk en 900 Nm aan koppel tussen 1.000 en 3.250 tpm is de Audi SQ7 TDI vanaf nu de meest krachtige diesel-SUV op de markt. Als wereldprimeur beschikt de vernieuwde 4.0 V8 TDI-motor over een elektrisch aangedreven compressor, waarmee de SQ7 TDI ongekend snel uit de startblokken komt. Die nieuwe technologie vertaalt zich onder meer in een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u in 4,8 seconden en een elektronisch begrensde top van 250 km/u. 

Vijfsterren-veiligheid 

Bij het veiligheidsassessment van Euro NCAP heeft de nieuwe Audi Q7 de hoogst mogelijke score behaald: vijf sterren. Met zeer goede resultaten voor de bescherming van de inzittenden bij frontale en zijdelingse aanrijdingen, voor de veiligheid van kinderen én de bescherming van voetgangers behoort de nieuwe Audi Q7 tot de veiligste auto’s in zijn klasse. 

Twee Euro NCAP Advanced-onderscheidingen
Naast de vijfsterren-score kreeg de Audi Q7 ook twee Euro NCAP Advanced-onderscheidingen. De eerste voor het multicollision remsysteem dat ‘doorschieten’ en daarmee vervolgschade na een aanrijding voorkomt en de tweede voor Audi pre sense basic.

Nieuwe Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro: zuinig én dynamisch 

Audi brengt een buitengewoon efficiënte diesel-uitvoering van de nieuwe Audi Q7 op de markt: de Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro. De krachtbron verbruikt niet alleen slechts 5,5 liter diesel per 100 km. In Nederland zal Audi medio november beginnen met de levering van de auto, die echter nu al te bestellen is.

Het lage brandstofverbruik van de Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro is toonaangevend: de gecombineerde dieselconsumptie van de 3.0 TDI met 160 kW (218 pk) is slechts 5,5 liter per 100 km. Met als resultaat dat de nieuwe Audi Q7 met een CO2-uitstoot van 144 gram per km** ook uitstekende milieuprestaties levert. Vergeleken met zijn voorganger is het brandstofverbruik met 28 % afgenomen, een benchmark-prestatie in zijn klasse. De acceleratie van de auto van 0 naar 100 km/u neemt slechts 7,1 seconden in beslag. De topsnelheid bedraagt 216 km/u. Hij heeft een koppel van 500 Nm, dat vrijkomt in de bandbreedte 1.250 tot 3.000 tpm.

Nieuwe Audi Q7 AutoArena

Motoren

In eerste instantie biedt Audi voor de nieuwe Q7 qua motorisering keuze uit een 3.0 TFSI-benzinemotor met 245 kW/333 pk en een 3.0 TDI diesel met 200 kW/272 pk. De Q7 3.0 TFSI heeft voor de acceleratie van 0-100 km/u 6,1 seconden nodig. Tegenover een topsnelheid van 250 km/u stelt hij een gemiddeld vastgesteld verbruik van 7,7 l/100 km (CO2: 179 g/km). De Q7 3.0 TDI sprint in 6,3 seconden van 0-100 km/u, noteert een top van 234 km/u en heeft een gemiddelde vastgesteld verbruik van 5,7 l/100 km (CO2: 149 g/km).
Na de zomer volgt tevens een lichtere variant van de 3.0 TDI met 160 kW/218 pk. In alle gevallen krijgt de Audi Q7 standaard een tiptronic automaat met koppelomvormer en quattro permanente vierwielaandrijving.

De Q7 e-tron quattro is de eerste plug-in hybride met dieselmotor van Audi én de eerste diesel plug-in hybride met quattro permanente vierwielaandrijving in het premium SUV-segment. Hij volgt kort na de marktintroductie van de overige modellen. De Q7 e-tron quattro heeft een systeemvermogen van 275 kW/373 pk en een systeemkoppel van 700 Nm. Zijn officiële normverbruik bedraagt 1,7 l/100 km (CO2: minder dan 50 g/km). Een volledig opgeladen batterij is goed voor 56 elektrische, lokaal emissievrije kilometers.

 Nieuwe Audi Q7 AutoArena

Virtual Cockpit

Ook op het gebied van bedieningsgemak, infotainment, connectiviteit en assistentiesystemen legt de Audi Q7 de lat weer hoger. Het nieuwe model beschikt over de tweede generatie van het modulaire infotainment-platform en over Audi virtual cockpit, het volledig elektronische instrumentenpaneel. Het nieuwe MMI touch met groot touchpad vormt de top qua gebruiksgemak. In de Audi Q7 zijn ook extra online diensten van Audi connect beschikbaar. Voor de passagiers achterin zijn Audi tablets leverbaar evenals verschillende sound systems met 3D audio. Ook smartphone-integratie met Google Android Auto en Apple CarPlay is mogelijk – de Q7 hoort ook hiermee tot de voorlopers. Een echte wereldprimeur is de beschikbaarheid van cruise control met file-assistent.

Meer weten over deze nieuwe Audi Q7? Neem dan contact op met AutoArena!

AutoArena financieringsopties

Financier deze Audi Q7

€ 83.665,-
20.916,25
€ 62.748,75
41.832,50
Uw maandlasten
€ 911,-

AutoArena prijslijst & brochure

Wij doen ons uiterste best om de actualiteit van de prijzen, uitvoeringen, specificaties en andere informatie te waarborgen. Het is echter onvermijdelijk om alle fouten volledig uit te sluiten. Derhalve kunnen aan deze informatie op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

PDF Brochure_Q7_10.pdf Download
PDF Brochure-Q7-AudiExclusive.pdf Download
PDF Audi-accessoirebrochure-2017-2018_32.pdf Download
PDF Audi_Q7_lichtmetalen_wielen_4.pdf Download
PDF Prijslijst_Audi_Q7_6.pdf Download