De nieuwe Audi Q7 bij AutoArena

Medio september bij de dealer.

Audi heeft de Audi Q7 op alle fronten vernieuwd. Uiterlijk heeft de grote SUV het nieuwe design van de Q-familie gekregen, maar ook in technisch opzicht is de Audi Q7 geüpgraded. Mild-hybrid technologie voor alle motoren, Audi HD Matrix LED-koplampen met laserlicht en het intuïtieve nieuwe digitale bedieningsconcept zijn slechts enkele voorbeelden. De nieuwe Audi Q7 staat medio september bij de Nederlandse Audi-dealers.

De sterk vernieuwde Audi Q7 is een karaktervolle verschijning en synoniem voor zelfverzekerdheid op de weg. Andere pluspunten zijn de royale interieurruimte en het comfort waarmee de inzittenden reizen. De allermodernste techniek tilt autorijden in dit segment naar the next level: actieve rolstabilisatie, luchtvering, vierwielbesturing, grote touchscreens, aandrijflijnen met 48-volt mild-hybrid-technologie, HD-matrix led-koplampen met lasergrootlicht: het is allemaal mogelijk, standaard of optioneel.

Sportief onroad, krachtig offroad

Ook in dynamisch opzicht heeft Audi de Q7 verregaand vernieuwd. Naast de geoptimaliseerde vierwielbesturing, waarbij de achterwielen bij lage snelheden tot zelfs vijf graden tegengesteld meesturen en op de snelweg in gelijke richting meesturen voor extra stabiliteit, is ook elektromechanische actieve rolstabilisatie naar wens beschikbaar. Dankzij die technologieën is de Audi Q7 wendbaar en nauwkeurig te plaatsen in de stad en in scherpe bochten. Terwijl hij op de snelweg in goede SUV-traditie juist zeer comfortabel en stabiel is, vooral in combinatie met de adaptieve luchtvering. Die laatste garandeert tevens een grote variatie in bodemspeling, waarmee de Audi Q7 mede dankzij standaard quattro permanente vierwielaandrijving ook uitstekend buiten de gebaande paden presteert. De daarvoor bestemde offroadstand kan via het standaard Audi drive select handlingsysteem worden geselecteerd, als één van de zeven beschikbare rijprofielen. Luchtvering is overigens standaard op alle zevenpersoons Q7-uitvoeringen. Naast sportieve optische accenten voorziet het S line exterieur tevens in een ietwat stijver adaptieve luchtvering sport-onderstel, dat de rijhoogte met 15 mm verlaagt ten opzichte van de standaard luchtvering.

Een krachtdadige uitstraling

Aan de voorkant valt de octagonale singleframe-grille op met verchroomde verticale spijlen. De nieuw ontworpen dorpels van de Audi Q7 benadrukken dat deze bolide met zijn grote bodemspeling ook van wanten weet als het asfalt plaatsmaakt voor ruiger terrein. Andere highlights van deze grote SUV zijn de nieuwe koplampen en de chroomstrip die de achterlichten met elkaar verbindt.

Mild-hybrid technologie voor alle motoren

Alle motoren worden in de nieuwe Audi Q7 gekoppeld aan een achttraps tiptronic-automaat. Bij de introductie is er keuze uit twee dieselmotoren. Kort na de marktintroductie volgen tevens een benzineversie én een plug-in hybride-variant. De mild-hybrid technologie die bij alle motorversies is geïntegreerd, speelt een voorname rol in de efficiency van de motoren. In de praktijk kan dit systeem een brandstofbesparing tot zelfs 0,7 liter op 100 kilometer realiseren. Het centrale onderdeel binnen dat systeem – de Belt Alternator Starter (BAS) – voedt een 48 Volt elektrisch boordsysteem waarbij de teruggewonnen energie – tot 8 kW tijdens het afremmen – wordt opgeslagen in een compacte lithium-ion batterij.

De beste verlichting

De beste verlichting die we hebben? Dat moeten de HD-matrix led-koplampen zijn, aangevuld met laser voor het grootlicht. Zulk helder licht en een lichtbundel die zo ver vooruitschijnt heeft u waarschijnlijk niet eerder gehad. Deze lampen zien er bovendien heel mooi uit met een 3D-verlichtingsdesign, dynamische knipperlichten en de korte animatie bij het ontgrendelen en afsluiten van de auto.

Interieur van topklasse

Ongeacht de keuze voor vijf of zeven zitplaatsen combineert de Audi Q7 prestige met praktische dagelijkse bruikbaarheid. Dankzij het nieuwe design is de grote SUV qua lengte met 11 mm gegroeid tot 5.053 mm. Hij is 1.970 mm breed en 1.741 mm (incl. dakantenne) hoog. Zowel wat interieurlengte als hoofd- en elleboogruimte voorin en achterin betreft troeft de Audi Q7 zijn directe concurrenten af. Afhankelijk van de stand van de rugleuning van de achterbank varieert de bagageruimte qua inhoud van 865 tot 2.050 liter. Een elektrisch bediende achterklep is standaard, voetbediening is als optie beschikbaar. Desgewenst levert Audi ook een achterbank waarvan alle drie stoelen individueel naar voren of achteren versteld kunnen worden, en waarvan ook de rugleuning verstelbaar is. Een derde zitrij met twee elektrisch wegklapbare stoelen is eveneens te bestellen.

Het dashboard van de Audi Q7 vertrouwt nu op het nieuwe, digitale bedieningsconcept met twee grote touchscreens. Bij het bedienen van de functies geeft het scherm zowel haptische als akoestische feedback.

Optimale support op de achtergrond

Met de modernste autotechnologie is veel mogelijk en Audi laat u daar in de vernieuwde Q7 optimaal van profiteren. Dat zijn we aan onze stand verplicht. De diverse elektronische assistentiesystemen maken autorijden veiliger en zorgen voor ontspanning. Een goed voorbeeld is adaptive drive assist, waarin adaptive cruise control samenwerkt met lane assist. Bij het onverhoopt onwel worden van de bestuurder komt emergency assist in actie en wordt de auto behoedzaam afgeremd tot stilstand. Via Audi connect kunnen inzittenden de hulpdiensten alarmeren. De surround-camera’s, kruispuntassistent, afslagassistent en andere elektronische hulpsystemen ondersteunen u tijdens in- en uitparkeren, wegrijden uit een onoverzichtelijke uitrit, afslaan naar links op een weg met druk tegemoetkomend verkeer en in nog veel meer situaties.

De Audi Q7 wordt medio september leverbaar in Nederland. Meer informatie over prijzen en beschikbaarheid volgt in aanloop naar de marktintroductie.

AutoArena financieringsopties

Financier deze Audi Q7 (nieuw)

€ 0,-
0,-
€ 0,-
0,-
Uw maandlasten
Neem voor een passend bedrag contact op.