De nieuwe Audi e-tron Sportback concept

A car with zero promise

De wereld verandert en daarmee ook de mobiliteit. Toekomstige auto’s zijn reden voor groot enthousiasme. Met e-tron is elektrisch rijden niet alleen duurzaam, maar spreekt het ook tot de verbeelding. Reken op aansprekend design, een indrukwekkende rijervaring en innovatieve technologie voor een vrijwel grenzeloze vrijheidsbeleving. De power achter e-tron is elektriciteit – en dat geeft uw verwachtingen meteen een boost. Maak nu alvast kennis met onze evolutie in de vorm van e-tron op Auto Shanghai en met de Audi e-tron Sportback concept.

De productieversie van het Audi e-tron prototype wordt de eerste auto op de markt die geschikt is voor laadstations met een capaciteit van 150 kW. Daarmee zijn de lithium-ion accu’s van de elektrisch aangedreven SUV in slechts 30 minuten volledig te laden. Dan bedraagt de actieradius volgens de nieuwe, realistische WLTP-cyclus meer dan 400 km.

Het Audi e-tron prototype wordt in Berlijn getest in een kooi van Faraday. Hier worden normaal bliksem-voltages tot 3 miljoen Volt onderzocht. Deze bliksemstralen worden nu losgelaten op de Audi e-tron en dat levert een fascinerend schouwspel op. De test symboliseert een langgekoesterde wens: het ‘opvangen’ van bliksemstralen om de energie ervan te kunnen gebruiken. Ook nu is dat nog niet mogelijk, maar Audi zet wel een nieuwe stap richting bliksemsnel laden: de Audi e-tron is de eerste auto op de markt die geschikt is voor laadpunten met een capaciteit tot 150 kW.

audi-galerie-10.jpeg

Comfortboost

De Audi e-tron Sportback concept is de symbiose van elektrisch rijden en dagelijkse bruikbaarheid. Aan de ene kant rijdt hij sportief dankzij een vermogen van 320 kW (met boost zelfs 370 kW) en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 4,5 seconden. Anderzijds brengt hij u in alle comfort op één acculading tot wel 500 kilometer* ver. Dat is niet alleen praktisch, maar ook zoals u van een auto verwacht.

Audi_etron_sportback_gegevens.png

Emotieboost

De visie waar e-tron voor staat is buitengewoon interessant en dat geldt ook voor de uitstraling. De Audi e-tron Sportback concept is een adembenemend fraaie elektrische auto. Bewonder zijn sportieve lijnen, strakke oppervlakken en slanke achterkant. De Audi ringen met verlichting en virtuele buitenspiegels zijn opvallende details. Deze bolide oogt gespierd en is toch elegant. Het interieur valt op door de innovatieve oplichtende lak die voor interessante accenten zorgt.

Designboost

De verlichtingstechnologie van de Audi e-tron Sportback concept is de rode draad voor de dynamische en intelligente toekomst van Audi. De achterlichten vertellen in de toekomst een heel verhaal aan achteropkomend verkeer. Met behulp van digitale animaties zijn zeer gedetailleerde weergaven mogelijk. Bovendien kunnen de koplampen en achterlichten aanwijzingen op de weg projecteren. Dat is een belangrijke bijdrage aan de verkeersveiligheid, bijvoorbeeld aan de achterkant om te verduidelijken dat de auto afremt en aan de voorkant om te signaleren dat voetgangers kunnen oversteken. Daartoe tovert de auto een virtueel zebrapad op het asfalt.

audi-galerie-4_1.jpeg

Verlichting als kunstvorm

Met innovatieve lichtanimaties wekt Audi een conceptcar tot leven. De Audi e-tron Sportback concept toont lichtsignalen op de weg. Het asfalt is zijn podium. Een veilig idee.

De tijd is rijp voor duurzame mobiliteit

De alternatieve aandrijftechnologieën van Audi beloven een mooie toekomst zonder compromissen. Met e-tron is elektrisch rijplezier vanzelfsprekend. De Audi e-tron Sportback concept bewijst dat de volledig elektrische toekomst veelbelovend is. Ook nu al is Audi op de goede weg met krachtige hybride auto’s. De Audi Q7 e-tron quattro** is de eerste plug-in hybride met quattro-aandrijving. Deze SUV maakt indruk met zijn efficiency en grootste elektrische actieradius in zijn segment. Ook de Audi A3 Sportback e-tron** combineert de voordelen van elektrisch rijden met de pluspunten van een verbrandingsmotor. Zijn sterke viercilinder zorgt voor een ruime actieradius en dat is prettig in de dagelijkse praktijk.

* Maximale actieradius Audi e-tron quattro concept berekend volgens NEDC-cyclus. Werkelijke actieradius is afhankelijk van verschillende factoren, zoals weers- en wegomstandigheden, rijstijl en gebruik van airconditioning.
** A3 Sportback e-tron: gemiddeld brandstofverbruik: benzine 1,8–1,6 l/100km | stroom 12,0–11,4 kWh/100 km; gemiddelde CO2-emissie: 40–36 g/km

Q7 e-tron quattro: gemiddeld brandstofverbruik: diesel 1,9–1,8 l/100km | stroom 190,0-181,0 Wh/km; gemiddelde CO2-emissie: 50–48 g/km

AutoArena financieringsopties

Financier deze Audi e-tron Sportback concept

€ 0,-
0,-
€ 0,-
0,-
Uw maandlasten
Neem voor een passend bedrag contact op.